Публично-частно партньорство -TRIFONOV

вторник

Регионална политика

 Кои са ефективните решения за Северозападна България

Александър Трифонов, Институт за местно и регионално развитие, Бизнес старт, 09.01.2018

Хюлия Айваз
9 януари 2018 | 10:00






Във всички европейски страни има региони като Северозападна България, които са по-изостанали, и затова Европа има добра регионална политика и разбира проблема, че ако няма равномерно развитие на всички райони, това ще създаде проблеми – демографски, миграция и др. Това коментира Александър Трифонов от Института за местно и регионално развитие в ефира на „Бизнес старт“ с водещ Димитър Вучев.
„Северозападния регион, Странджа или Родопите са едно понятие. Те не са обособени като някакво юридическо лице. Добрата новина е, че в изменението в Закона за управлението на общинска собственост в следствие на новия Закон за концесиите и отмяната на Закона за публично-частно партньорство, се разрешава на общините да се сдружават, като създават НПО или смесени сдружения с частен капитал“.
По думите му така се връща публично-частното партньорство под друга форма. Според него ако тези общини наистина се обединят и създадат някаква структура, тогава тя може да кандидатства и да търси тази подкрепа или да се включи в такива проекти.
„Така или иначе в тази региони се усвояват пари по тези фондове за административен капацитет, за усвояване срещу работна сила, за работни места и т.н. Въпросът е, че някой трябва да им даде тези указания, тези насоки“.
Трифонов посочи, че и в бюджетите на регионалното министерство от 2014 досега се заделят значителни средства, от 700 до 900 млн. лв., под мотото „Управление на държавната собственост чрез концесиониране и публично-частно партньорство.
Досега това са 3 млрд. лева, каза още той.
„Програмата за Северозападния регион, която беше развита много по-отдавна, предвиждаше, че около 600 млн. лв. са необходими за възраждането на този регион, т.е има пари. И ако тези средства бъдат вложени като дялово участие срещу примерно 25%, може да привлечем до 10 млрд. лева за създаване на някаква икономическа база“, добави Трифонов.
„Дава се тази възможност и свобода на общините да се сдружават. Ресурсите в регионалното министерство тази година са 667 млн. лева. Ако наистина се използват с една целенасочена политика, държавата обаче да бъде инициатор пред предприемача и участва примерно със 100 млн. лева, за някакъв завод, нека стане след обществено обсъждане на областно ниво, и да се привлекат тези инвеститори. Естествено тази година няма да стане, но ще стане подготовката и държавата ще бъде инициятор и това ще даде успокоение на инвеститора – той няма да се страхува от корупция, ще му бъде осигурена работна ръка, цялата инфраструктура, която той ще използва. И тогава ще сме спокойни, че през 2019 ще открием първия завод в Северозападна България“.

http://www.bloombergtv.bg/biznes-start/2018-01-09/koi-sa-efektivnite-resheniya-za-severozapadna-balgariya



Има ли ефективни решения за икономиката на Северозападна България?
Държавата трябва да играе ролята на предприемач, като привлича инвеститори, препоръча Александър Трифонов от Института за местно и регионално развитие
 гледано: 2179  
Има много документи за регионална политика: Национална стратегия за регионално развитие, Национална концепция за пространствено развитие, но никъде в тях не се споменава икономическото развитие. Има за демографско развитие, образование, здравеопазване, но когато хората нямат работа, всичко останало е на заден план. Така коментира Александър Трифонов от Института за местно и регионално развитие в ефира на Bloomberg TV Bulgaria проблемите пред икономическото развитие на регионите в България.
Според него държавата трябва да се намеси по-активно в създаване на старта на икономическото развитие на изостаналите региони и да играе ролята на предприемач, като привлича инвеститори, но да има и дялово участие в редица производства.
Още по темата
Експерт: Не отчитаме ефективността от използването на публични финанси
Общините трябва да постигнат устойчив икономически растеж, коментира експерт
Александър Трифонов: Държавата трябва да привлече частния капитал

Той напомни, че във всички европейски страни има региони като Северозападна България, които са по-изостанали, и затова Европа има добра регионална политика и разбира проблема, че ако няма равномерно развитие на всички райони, това ще създаде проблеми – демографски, миграция и др.
„Северозападният регион, Странджа или Родопите са едно понятие. Те не са обособени като някакво юридическо лице. Добрата новина е, че в изменението в Закона за управлението на общинска собственост вследствие на новия Закон за концесиите и отмяната на Закона за публично-частно партньорство, се разрешава на общините да се сдружават, като създават НПО или смесени сдружения с частен капитал“.
По думите му така се връща публично-частното партньорство под друга форма. Според него ако тези общини наистина се обединят и създадат някаква структура, тогава тя може да кандидатства и да търси тази подкрепа или да се включи в такива проекти.
„Така или иначе в тази региони се усвояват пари по тези фондове за административен капацитет, за усвояване срещу работна сила, за работни места и т.н. Въпросът е, че някой трябва да им даде тези указания, тези насоки“.
Трифонов посочи, че и в бюджетите на регионалното министерство от 2014 досега се заделят значителни средства –  от 700 до 900 млн. лева под мотото „Управление на държавната собственост чрез концесиониране и публично-частно партньорство. “Досега това са 3 млрд. лева”, посочи той.
„Програмата за Северозападния регион, която беше развита много по-отдавна, предвиждаше, че около 600 млн. лева са необходими за възраждането на този регион, т.е има пари. И ако тези средства бъдат вложени като дялово участие срещу примерно 25%, може да привлечем до 10 млрд. лева за създаване на някаква икономическа база“, смята Трифонов.
Експертът напомни, че сега се дава възможност и свобода на общините да се сдружават.
“Ресурсите в регионалното министерство тази година са 667 млн. лева. Ако наистина се използват с една целенасочена политика, държавата обаче да бъде инициатор пред предприемача и участва примерно със 100 млн. лева, за някакъв завод, нека стане след обществено обсъждане на областно ниво, и да се привлекат тези инвеститори. Естествено тази година няма да стане, но ще стане подготовката и държавата ще бъде инициатор и това ще даде успокоение на инвеститора – той няма да се страхува от корупция, ще му бъде осигурена работна ръка, цялата инфраструктура, която той ще използва. И тогава ще сме спокойни, че през 2019 г. ще открием първия завод в Северозападна България“, смята Трифонов.
Какво е бъдещето на регионалната политика? Вижте повече във видеото!
https://www.investor.bg/bloomberg-tv/461/a/ima-li-efektivni-resheniia-za-ikonomikata-na-severozapadna-bylgariia-253501/
 
Публикувано от Aleksandar - PPP в 03:05
Изпращане по имейлПубликувайте в блога си!Споделяне в XСподеляне във FacebookСподеляне в Pinterest

Няма коментари:

Публикуване на коментар

По-нова публикация По-стара публикация Начална страница
Абонамент за: Коментари за публикацията (Atom)

Последователи

Translate

Всичко за мен

Aleksandar - PPP
Преглед на целия ми профил

Архив на блога

  • ►  2025 (7)
    • ►  юни (2)
    • ►  май (2)
    • ►  април (1)
    • ►  март (1)
    • ►  февруари (1)
  • ►  2024 (4)
    • ►  октомври (1)
    • ►  юли (1)
    • ►  май (1)
    • ►  април (1)
  • ►  2023 (4)
    • ►  декември (1)
    • ►  октомври (1)
    • ►  април (1)
    • ►  февруари (1)
  • ►  2022 (9)
    • ►  декември (2)
    • ►  октомври (1)
    • ►  август (1)
    • ►  май (2)
    • ►  март (2)
    • ►  февруари (1)
  • ►  2021 (16)
    • ►  декември (1)
    • ►  октомври (2)
    • ►  септември (2)
    • ►  август (1)
    • ►  юли (3)
    • ►  април (2)
    • ►  март (3)
    • ►  февруари (2)
  • ►  2020 (16)
    • ►  ноември (1)
    • ►  септември (1)
    • ►  август (1)
    • ►  юли (2)
    • ►  юни (1)
    • ►  април (2)
    • ►  март (3)
    • ►  февруари (2)
    • ►  януари (3)
  • ►  2019 (19)
    • ►  ноември (1)
    • ►  октомври (2)
    • ►  септември (2)
    • ►  август (2)
    • ►  юли (2)
    • ►  юни (2)
    • ►  май (2)
    • ►  март (2)
    • ►  февруари (1)
    • ►  януари (3)
  • ▼  2018 (20)
    • ►  декември (1)
    • ►  ноември (3)
    • ►  октомври (2)
    • ►  септември (1)
    • ►  юли (2)
    • ►  юни (2)
    • ►  май (2)
    • ►  март (2)
    • ►  февруари (2)
    • ▼  януари (3)
      • Публичният ресурс – начин на употреба?
      • Регионална политика
      • Концесиите на вниманието на Европейската комисия
  • ►  2017 (44)
    • ►  декември (4)
    • ►  ноември (3)
    • ►  октомври (1)
    • ►  септември (1)
    • ►  август (2)
    • ►  юли (2)
    • ►  юни (7)
    • ►  май (7)
    • ►  април (3)
    • ►  март (5)
    • ►  февруари (4)
    • ►  януари (5)
  • ►  2016 (24)
    • ►  декември (3)
    • ►  ноември (5)
    • ►  октомври (3)
    • ►  септември (4)
    • ►  август (3)
    • ►  юли (3)
    • ►  юни (1)
    • ►  април (1)
    • ►  февруари (1)
  • ►  2015 (10)
    • ►  октомври (1)
    • ►  август (1)
    • ►  януари (8)

Translate

Етикети

  • Българският закон за публично-частно партньорство
  • ВРЕМЕ ЗА БЮДЖЕТИ – ВРЕМЕ ЗА ПУБЛИЧНО - ЧАСТНО ПАРТНЬОРСТВО
  • ИСТИНАТА ЗА УСВОЯВАНЕТО НА СРЕДСТАВАТА ОТ ЕС
  • КОНЦЕСИЯТА – необходимото зло“
  • МЕРКИТЕ ЗА ИЗЛИЗАНЕ ОТ КРИЗАТА - СУБВЕНЦИЯТА - ПУБЛИЧНО-ЧАСТНОТО ПАРТНЬОРСТВО
  • Публично- частното партньорство - далавера или почтен бизне
  • Публично-частното партньорсктво – шанс за общините и за частния бизнес
  • Публично-частното партньорство – феномен в реалността

Страници

  • Открито писмо до г-н Михаил Миков и защитниците на...
  • Проектът на закон за отмяна на Закона за публично-...
  • Становища ПЧП
  • Семинари, курсове, лекции по инстрпумента ПЧП
Тема „Пътешествия“. Предоставено от Blogger.